Khamis, 29 Disember 2011

Terapi shopping...

Entah la..samada kerana tgk cerita ombak rindu (nnt aku buat post pasal citer nih, boleh kutuk kaw kaw punya) atau keroje pembasuhan yang agak banyak, almaklumla musim hujan begini ramai gak yang menghantar. baru la aku tahu komitmen orang kita untuk hatar ke dobi melayu sangat tinggi, sanggup tu duk permas hanta BBU semat mata nak dobi melayu..maybe tepat jugala langkah aku bukak dobi ni, memudahkan orang yang particular bab basuh membasuh cuci mencuci nih, aku bole confirm, kitorang cuci baju satu pelanggan satu mesin, so takde bercampur baju melayu baju cina (jika itu satu isu). Somehow harini aku agak jemu.. bukan bosan tapi jemu.. susah jugak nak beza bosan ngan jemu.. tapi aku tau la aku yang rasa.
Jadi bila keadaan jemu begini otak aku asyik teringat nak makan.. stendet la tgk perut babe..Memula teringat nak makan sushi..bagus nih pegi kul 3 dapat off 20%, pastu masuk je dekat pukul 3 tetiba nak makan yang kuah kuah la pulak..memikirkan tentang makan buat saya bahgia So jom Jusco jom.. nnt tau hamende aku nak melantak kan..dalm kereta je aku dah tau.. nak makan mee kari old town.. dah tak yah pikir lagi..so aku pi old town makan mee kari..sekian..hehehehehe.. tak bukan itu cerita nya.. bab makan ni biasa biasa je..percaya la mee kari tu makan kat old town belah mana pon rasa dia sama je..Oh ye siuttt je harga semua tak sampai doblas henget bila baya jd 13 hengget.. GST punya pasai..
Ada satu hari tu..Miz n Linda cakap,Shopping buat diorang ras tenang.. tak payah beli barang cuma belek belek, dan test barang tu dah cukup buat diorang puas (obviously diorang cerita shopping pasal kasut lanih), and aku pon cakap.. ape lahh tak paham aku.. aku kalau nak beli barang akuterus je beli.. tak koser la window window shopping nih..So lepas melantak di old town tu, aku pon pi la masuk jusco terus ke supermarket dia, sambil sorong troli, aku pi kat bahgian sabun, sambil membanding harga sabun yang aku dapat.. huh mahal ye sabun sekarang, sabun aku dapat walau pon beli borong tersangat la murah berbanding yang jual kat jusco tu, sabun aku powerful n mantul ful tau, lepas belek harga sabun ekonomi handalan ngan daia aku realize laa.... aku pon rasa window shopping nih agak menenangkan..walaupon arahnye tak sama.. yela korang sebuk la belek kasut, henbeg perfume, and aku tgk sabun, kopi and spices ( tgk spices pon seronok tau... bukan la rajin sgt masak tp bila tgk spices tu macam membuak buak je rasa nak masak.. bila blah je dari tpt tu terus hilang rasa nak masak...hikhik..). hasil window shopping aku tu aku nak kongsi dua mende yang pertama


 Nesacafe Gold..mende nih dah lama aku perati.. dr sekolah lagi..aku sebenarnya bukan penggemar kopi, satu minggu boleh kira berapa cawan kopi aku minum.. sesilap sepanjang minggu aku tak minum kopi or nescafe or indocafe atau seumpanya..bila minumkat old town atau yang seumpanyanya.. jaran aku order kopi, aku order cham la, teh la mocca la.. bukan tak suka kopi tapi mmg jarang minum..tapi aku rasa kopi 434 yang kat muar sedap..berbalik pasal nescafe gold nih, aku tak paham kenapa dia mahal.. gold blend la hape la.. bottom line aku cuma tak paham di saat botol nescafe classic cuma harga 6 hengget dia lari sampai berbelas hengget.. tu baru nescafe, kot brand davidoff lagi ke mahalnya..penah masa kecik dulu aku berkata kata pada diriku.. aku rasa nnt dah besar, aku dah keje aku nak beli la nescafe nih, nak rasa.. dn sesungguhnya hingga ke hari hari ini disaat aku dah bukak kedai sendir aku masih belum nak beli kopi nih.. bukan sebab tak mampu.. ada duit tu. in fact kalau aku beli sushi kat luar tu pon lagi mahal.. makan tak sampai sejam habis, kopi nih kurang kurang sebulan tahan.. tapi still aku tak tergamak nak beli.. tunggu la nnt sampai ketika nya aku beli kot..
mende kedua... heheheh tapi sebelum tu aku nak bagi tau aku ada tabiat.. tak tau la bagus ke tak.. tapi aku suka korek telinga.. dulu pakai cotton bud.. pantang nampak cotton bud mesti nak korek telinga.. jadi dek kerana asek dikorek teinga tu takde la kotor sgt.. maksud nye idak le kuning merening je color cotton bud tu..pastu tetiba aku suka korek telinga pakai tisu lak.. tisu tu aku puntal hujung dia pastu aku cucuk masuk telinga.. patu rasa geli geli je.. bahgia sungguh rasanya hehehehe.. kengkadang aku tercicir tisu tu..oleh kerana aku je yang ada perangai separa huduh sedemikian tu takleh la nak cakap.. eii tu bukan tisu aku la, org lain pon pakai tisu gak..nnt akak aku mesti bising nnt dia cakap.. eii kutip shrek kau nih ( refer cerita shrek , masa dia keluarkan ear wax dia pastu buat candle) nak tgk rupa tisu aku tu taraaa!!!


 so td aku jumpa cotton bud yang dah dishrek kan..heheh mak suka mak suka sambil tepuk tangan terus beli




 suke teman.. tak payah lagi mengulung gulung hujung tisu ittew..

Sekian tamat la acara terapi shopping saya..saya tak tau la kalau saya pi JPO bole memberi terapi yang sama atau berbakul bakul kutukan hamunan dari saya kepada mereka yang terlibat hehehhe...







Tiada ulasan: