Jumaat, 30 Disember 2011

Aku dan Jemu..

Pernah rasa main game berulang ulang kali sampai kau rasa aiyoo enuf is enuff.. atau maingame yang selama nih kau sanggup tak tido tetiba baru dengar lagu intro kau rasa ngantuk.. klau tak pernah sebab korang bukan kaki main game..aku bukan la gamers, main game pon kecil kecilan je..macm Tumblebug, Zuma, Burgershop, Zombie vs Plant.. dulu aku suka main The sims sekarang aku dah tak buka langsung.. dah tak best mainkan idup orang..Aku tak penah mainCounter Strike, DOTA, dan seumpanya.. tu lagi pening kepala aku.. aku maingame untuk menghibur hati bukan lagi pening.
So sekarang aku semakin menghampiri saat jemu itu.. main game pon tidak menghibur hatiku..kenapa yek.. maybe aku dah sampai puncak masalah rutin hidup.. Aku ni ada satu perangai, aku tidak konsisten..tu pasal aku tak penah keje lebih 5 tahun dalam satu company dan biasanya bila dia dah nak setahun je aku mesti gatal nak cari kerja lain atau memberi perubahan hidup.. aku tau ada yang cakap bagus, tapi percaya la batu bergolek tak simpan lumut. tapi, sekarang aaku tak jemu la pada bisnes aku.. buat bisnes ni lain byk kejenya, jd kau tak sempat jemu, tp aku rasa ada sikit jemu nak buat sales repot.. sepatutnya aku buat dua kali sebulan tp aku tak buat lagi... hissh bad norhayati bad...okay la jap lagi aku buat..
Untuk mengatasi masalah jemu main game nih, aku kena buat sesuatula..aku rasa blogging la kot, tp masalahnya.. malsss la nak taip hari hari.. penat tuu.. aku nak baca.. tp agak sukarr mencari bahan bacaan yang baik.. aku malas la nak baca blog politik, aku mmg tak minat blog hiburan, tak mau blog bagaimana menjaga anak anak, maaf tapi blog keagamaan pn macam boring waitt jgn marah saya being honest.. saya baca buku agama from time to time, aku nak yang santai, sedikit satira, sedikit sosial kritik, sedikit pengalaman hidup sedikitpemikiran bernas, tp tak mau yang ala ala penulisan karang STPM tu.. so after blog walking(tu kan istilah dia) aku jumpa beberapa yang berkenan di hati.. tp masalah si pemblog nih bukan rajin update sgt..ada cadangan??

Tiada ulasan: