Isnin, 12 Disember 2011

Oooo bole selam kapal selam ni..

Berita Harian Online | Guan Eng akui KD Tun Razak boleh selam

heh.. kalau sape tak kenal la siapa mamat Guan Eng nih mamposs kagum kenapa la ATM kena minta perakuan dia untuk kapal selam..bila aku cakap camnih mest ramai org belah kerajaan melenting..cakap aku meperlekehkan ATM, padahal aku cuma sinikal pada tajuk berita tu je, tapi fantaik taik tu bole tonggang terbalik fakta kata aku perlekeh ATM ni la masalah politik negara.. too much hatred.. asal jadi pembangkang, ape yang kerajaan buat kene bangkang..tapi tu semua sebenarnya persepsi menyimpang yang dah dipaku dalam otak rakyat kita, takk pembangkang bukan bangkang bodo... bukan main hentam label orang suka ati tok ayah dia.. semua ada sebab.. aku kalau pembakang buat kerja gila aku pon takkan sokong, ni bukan macam team bola, ikut je cakap kapten or coach walau kita tak suka, sebab kita team mate.. ini masa depan negara dan kepentingan rakyat.. kalau satu pihak tu takleh convincekan aku diaorang nak membela rakyat, buat ape aku sokong dia..aku suka statement guan eng dalam berita tu

"Kami (pembangkang) cuma mempertikaikan kos pembeliannya, tetapi kita menghargai sumbangan anggota tentera yang juga wira kita yang sanggup berkorban untuk negara.
Saya datang ke sini kerana menerima undangan Ahmad Zahid dan saya datang dengan hati terbuka, mengenai perkara lain kita boleh cakap panjang."
Ini yang aku nak semua paham.. kita bukan perlekehkan kemajuan , kita bukan anti pembangunan, tapi mas kita buat pembangunan tu kita ada pikir tak maslah rakyat, adakah projek yang di buat tu sgt diperlukan, ada tak budget yang cukup, bersedia tak rakyat terima pembanguan tu, bersedia tak negara nak menanggung maintenance pembanguan tu, kalau tak jadi bangunan tinggi tinggi pastu bergaung takde sape g8una.. kat JB ni melambak banguan takde guna.. waterfront city tu, sikit punya canggih teknologi, welding dalam air katanya, tapi sampai sekarang nih takde ape guna.. siap ade orang bunuh diri lagi...mana taknya, dah la nak pegi susah, bas tak lalu, kalau lalu pon kena naik dua tiga bas, pastu kununkunun nak buat open air cafe, perghh busuk bau laut, sape nak makan kat situ.. tu la masa buat projek tu takde pikir mende mende camtu.. sudah nya habis camtu je duit rakyat.. tapi ada JB jatuh kat pembangkang takde nye(walau pon adun skudai sekarang dah DAP) sebab sentimen di istana ini lahirnya parti UMNO.. kita terlalu banyak sentimen sampai lupa ape sebenarnya tujuan UMNO tu ditubuhkan pastu bila kita bangkang tuduh kita anti Melayu la, penderhaka la..murtad la.. ntah hape hape..kalau BN betul di landasan yang betul takde sape nak goyang dia, tapi standard la dah lama sangat berkuasa, jd camtu la,so kena bg org lain lak merasa.. tp kalau yang lain buruk sila gulingkan mereka ganti balik ngan BN..amcam ada bran???

Tiada ulasan: