Sabtu, 15 Oktober 2011

tutti fruti..tutti fruti tutti fruti...

hahaha... semalam lepas hantar ana balik rumah, masa simpang depan kfc tu supposedly aku turn right tuk balik rumah..tp bole aku turn left menuju ke tuti fruti. padahal petang td dah makan magnum..aku ni bukan la food conscious sgt.. tp kan kalau aku dah makan byk mende manis nnt aku akan bgtau diri aku.. udah udah la tu..yelah maklum la badan tomok tp chomel cam aku nih kene jaga.. jgn mencari penyakit..tp alah.. tak kisah la kan, try test je.. alang alang dah keluar.. so dgn konpident nye aku redah masuk.. buat muka separa blur.. mana pulak tpt aku nak order menatang nih.. seriously ni la first time aku pi kat sini, paastu budak penjaga tf tu pon tanya..first time ke kak?..takpe kat sini akak boleh pilih cup yang akak nak, patu eskrem(dia cakap eskrem walaupon aku tau mende tu bukan aiskrem) pastu bole pilih topping dia ye kak..pastu kitorang timbang akak bayar tau jgn lupa lak(ni ayat aku) boleh campur campur kak..aku pon try la. amek yang bery ngan vanila.. baru ada imbang dia..masam ngan lemak.. tak mau coklat pasal sisa sia magnum tu masih lekat kat tekak aku..pastu aku amek la buah kiwi, strobery pastu longan pastu marsmellow.. and a touch of oreo..memula nak letak coklat sauce.. tp kensel la buat berat je..all together 14 something, tapi aku dapt 10% so 13something la.. bole tahan mahal kalau judge by the size, ye la kalau 13 ringgit equal to mcd big and tasty value meal or beberapa bungkus nasik lemak kukus anggerik.
The verdict?? sedapppp nyehh.. terus terasa begitu modern dan metro sekali.. haa mak suka la tepuk tangan banyak kali ( apehal lak jadi pefonen ni). tapi oreo tu kacau daun sikit.. pasl semua dah fresh tetiba ada rasa berat.. so next time ( tgk how i like it siap ada next time gitu) kene bijak buat combination takmau lagi la oreo..more marsh mellow..bottom line mmg sedap.. combinatioan masm manis lemak.. texture yogurt tu yang halus..mmg best.. sampai ceduk terakhir tu aku terpikir nak beli satu lagi.. hehehe.. nasib baik sedar diri..jgn amek lebih gula plus bykkk duit kau, dobi td masuk baru berapa sen dah nak enjoy lebey lebey lak..
Moral of the Story??
1) Healty food can be very tasty
2)mak demam tuti fruti nyehhh
3) aku nak keje/bisnes kuat kuat nak kumpul duit nak makan tutti fruiti hahahaha..

2 ulasan:

K.e.e.N~si empunya blog berkata...

hahahahaha...magnum and tutti frutti? mcm terpengaruh dgn status FB saya je kak yard? ngehngeh...

Yard_dean Apple berkata...

hampir laaaa.. tp tutti fruiti mmg aku nak pi pasal dapat leaflet dia off 10%