Sabtu, 8 Oktober 2011

Crepe2u

lama dah aku dengar pasal crepe nih.. maklumla i have great passion for food, so makanan ni mmg subjek yg sangat saya amek berat.. tp right then aku cuma tau crepe is french pancake, alal lempeng perancis.. so what so great about lempeng kan.. so i'm like elehh lempeng je bg laa nama canggih pon..so bila aku tgk ada kedai jual crepe, kalau tak silap dia jual crispy crepe, aku ckp ala lempeng je.. takde la teruja sgt.. akan tetapi.. jeng jeng jengg.. baru baru nih aku tgk kat tv hell kitchen, ramsay masak crepe..aisehh sgt menjejeskan air liur gitu.. baru la aku tau crepe tu ada filling dan filling dia variety, bole jd breakfast crepe yg filling dia might be ada chicken ham, egg and cheese, atau kalau suka sweet bole masuk strawberry, honey and nuts.. bole jd lunch crepe, filling dia mightbe steak and gravy.. or anything you wish la kan..sooooo tempting.. from that moment aku mmg terasa nakkk sgt makan crepe seumpama tu.. tapi dimanaaa.. kat mana?? bagaimana??
So tetiba ntah macam mana, aku pi la giant last week, aku tgk ada mamat tu tgh pegang crepe.. huihh besarnya.. aku terus mencari cari dan jumpa la Crepe2u.. haha,mcm kiosk fast food, maybe bukan standard crepe ramsay tapi bole la.. so aku tanya la adik tukang jual tu, dia pon galak la nih cerita lebey kurang, ada sweet creepe..filling dia strawberry choclate, peanut butter, corn, tp kalau suka savoury macam aku ada pilihan tuna and cheese, chicken and cheese.. dan byk lagi la ada lebeih 30 jenis filling dia.. harganya vary from rm3 sampai rm5.. biasala savoury mahal la sikit..tp yang kelakar tu masa aku tanya tanya budak tu pasal crepe nih dia bole jawab.. ooh kak bende nih mmg baru kak, snek dari taiwan...hello dekk nih makanan org perancis, tp berjaya gak si taiwan tu mentaiwan kan makanan perancis nih..
so ape kah moral of this story..
a) to market a product you need celebrities ( ramsay buat aku rasa crepe sedap)
b) If you can make others idea as your idea.. you are a brilliant marketeers ( creepe france dah jadi taiwan snack)
c) org malaysia kuat makan..

Tiada ulasan: