Jumaat, 14 Oktober 2011

MAGNUM..bukan 4d punya..

Ramai beno bercerita pasal eskrem magnum nih.Aiskrim ye atau bahasa omputeh nya Ice Cream. Bukan Magnum 4D. Tu pon selalu org cerita gak, tapi aku tak mau cerita itu.. busuk punya barang jgn cerita la..Okay seingat aku lama dah eskreem magnum nih ada kat market malaysia.. dr zaman aku sekolah( believe me mmg dah lama la ..)time tu mmg harga dia paling mantop la joe, aku ingat corneto baru singgit lapan ke dua hengget dia dah 2hengget setengah.. dan biasala barang mahal mesti org cakap sedap. aku tak ingat before this aku penah makan ke tak magnum nih, sebab aku mmg jaki sikit dengan produk mahal tak tentu arah nih..aku rasa ada gak eskrem jenama lain yang amek concept magnum, luar ada keping coklat dalam ada aiskrem, so everytime aku nak beli magnum mesti aku end up beli aiskrim yang tu la.. aiskrim ape ntah aku pon tak ingat , mat kool kot. kalau penah beli pon aku dah lupa rasa dia.. so mesti takde la sedap sangat kan kalau tak mesti terkenang kenang dibuatnya..
So out of blue tetiba demam magnum nih melanda sekali lagi..katanya rasa diperhebatkan lagi.. ewahh giteww..sekarang pakai Belgian Chocolate ( sedap sgt agaknya belgian coklat tu, kira peringkat tertinggi dalam arena coklat agaknya), pastu ada lak 3 pilihan classic, choclate truffle, almond. agaknya makin power la aiskrem nih.
Jadi seperti biasa.. sebagai penggemar makanan adalah kemestian saya merasa makanan yang sebuk diperkatakan ini. ditambah pulak begitu banyak recommendation dr sahabat sahabat maka saya pon menanti hari panas dan syahdu untuk merasa coklat tersebut. Aku pon pegi la beli .. perghhh bende pertama harga sudah naikk ma.. 3.90.. kalau beli jenama KING aku rasa dah dapat satu telap sedehana besar, tp takpe la, king tu pakai coklat malaysia mari, nih belgian coklat i tell u..okay mind the price..balik kedai...aku makan.. ish leceh betula, lepas gigit oleh kerana "kerangupan" coklat kat luar, dia macam berterabur sikit..tak suka sangat. pastu? a series of chocolate eating.. bosannnn...lemakk.. peninggg...makcik mmemnag bukan coklat lover la..aku suka makan aiskrim.. sekali sekla aku layan gak baskin robin.. tapi lebihnya baskin robbin boleh campur campur.. yang nih terlalu coklat dan lemak.. bosan bak kata ramsey tu one dimension only...aku tak minat eskrem nih, cornetto lagi sedap
Moral of the story??
1) Again it's all about marketing
2) Ramai pengguna masih percaya barang mahal barang bagus..
3) aku mmg tak minat coklat..(kalau ada sesape nak bagi hadiah besday buang coklat from your list)

Tiada ulasan: