Rabu, 5 Januari 2011

brand new year..

gila la.. lama giler tak update blog, rasa macam terpanggil nak tulis balik..cuma sekarang tgh gila main game face book, but i'll try make the time.( eceh macam la sebuk beno...)
so last year adalah satu tahun yang agak istimewa, pasal around june aku masuk rumah baru, so dah hampir 6 bulan pindah..okay la so far, tak byk beza masa duk kat permas.. dah tua cam ni takde la rasa pelik sgt duk jauh ngan mak..byk jugak kejadian kejadian istimewa cam emel yang aku dah pakai sejak 1998 kene hacked.. very disapointed, tahun lepas gak tahun travelling aku, pasal almost every month pusing malaysia, yelah org lain pon byk pusing malaysia oversea lagi, tp urusan keje ngan urusan tak keje tak sama, ada best ada yang kurang best masa cuti cuti malaysia tu, macam rasa best bila pi pulau besar though naik boat melambung lambung + x dapat snorkle due to bad weather, but yet enjoyable..fresh air great scenary..
pi kk agak off seket semata mata travel ngan abg long.. hahha agak jahat statement but memang leceh sket ngan org tua tu and also x best la jalan ngan org gomen they are most likely to be suck..(gila berlapik ngutuk..)
pastu pi tengganu pasal chik meninggal, tp masih ada hati berjlan tu, dapat sambar kepok barang seguni dua(hehehhe) dapat la naik bukit puteri balim after 10 years last time aku naik bukit tu..
pastu kl/putrajay.. ini susah aku nak kategorikan, sebab masa agak suntuk, sesat di atas jalan, so mmg sgt off la, dah pi zoo sedikit hazab haiwan kat situ pastu pi klcc, dah nak tutup, penat jalan kaki.. tp masa kat putrajay wass a bit wow, mmg lawa putrajaya tp satu je nak bg tau pembaziran.. ntah la nak kata membazir ke hape tp kemewahan yang agak tak masuk aakal la aku ras.. macam istana kehakiman was over the top for me, punya la gah bangunan, siap berkubah and so on, tp hanya utk diguna oleh hakim, ape la beza ngan simple design but effective building kenapa la nak berkubah and ukir bagai.. tp ntah la glamor tu penting gak kot, tak cukup duit tarik jela subsidi minyak, takkan rakyat tak nak beli minyak kan..and all the briges. kalau tak silap ada tujuh magnificient bridges yang design dia mati laa.. melihatnya..enuff said,
pastu unplanned travel ialah balik kampung dimana dia perancangan langsung aku taknak balik kampung, tp aku balik jugak pastu member angkut pi fraser hill which pada aku beyond my expectation, pasal org selalu ckp bosan la fraser hill takde ape pon..tpp tpt tu cool gak ad when i say cool mean great la, mmg tpt tu sejuk pon.. tp best la ada tasik, nice view, hijau n lots of flower, okay la tp i could sense nothing much aktivities just nak relaks je la..
pastu onthe way balik jb singgah melaka, dalam masa suntuk tu sempat gak naik river cruise and taming sari.. pergh penat boley tahan tp puas ati la melaka dah okay la sekarang..river cruise walau berbayar tp worth every pennies la..
tahun lepas 2 kali pi muar tp oleh kerana duk umah je kan aku tak konsidered dalam percutian..so tahun nih? mungkin dimulakan travel lagi ke melaka, ngan family for cny.. we"ll see from there..

Tiada ulasan: