Sabtu, 13 Februari 2010

Pulau (babi) Besar




Pulau Besar, Johor atau dahulunya dikenali sebagai Pulau Babi Besar, merupakan salah satu dari gugusan pulau yang indah di Laut Cina Selatan di persisiran laut Johor, Malaysia. Pulau Besar dikelilingi oleh beberapa pulau lain iaitu Pulau Rawa, Pulau Sibu, Pulau Mensirip, Pulau Hujung dan Pulau Tinggi dan mempunyai pantai berpasir putih yang bersih. Air yang jernih mengelilingi kesemua pantai di pulau-pulau tersebut. Ini antara lain disebabkan ia menghadap ke laut lepas, menjadikan pantainya dilanda ombak yang menghilangkan lumpur dari pasir pantainya..( catatan dr wikepedia.. aku anti plagiat)



so this CNY akhirnya muktamad aku aku pi Pulau BEsar terpaksa berkorban la kenduri ZAck.. walaupon rasa sgt sgt bersalah..takpe la zack aku ganti nanti lain kali..Dah lam gak tak pi pulau nih.. last time rasanya mas belajar dulu around 2002 ko.. pi pulau rhu hentian.. sponsor by KTDI.. best woo pi sana.. laut dia cantik habis..air jernih gila.. gila tak jernih camtu.. keje aku time tu berendamm je dalam laut pastu feeling feeling snorkeling tp tak jauh dr pantai la.. tajut weyy aku bukan tau berenang..



tp tu la sebenarnya punya besar cabaran nak pi Pulau besar nih.. takde la besar pon actually ni semua gara gara buat keje last minit la.. sebab musabab awal aku kata aku taknak pi.. so aku suruh sape yang nak pi tu, urus sendiri, tapi biasala.. pusing tang mana pon aku gak kene..memula nak pi Sibu island.. tetiba bila tgk intenet diorang under construction, nak p tioman lak.. tioman lak off season. tu yang survey punya survey.. dpt la pulau besar nih.. pastu oleh kerana aku dah mencurah begitu byk usaha + aku yang byk urus mende alah nih aku kensel plan awal aku nak pi kenduri zack (actually bila tahu zack dah nikah macam tawar lak hati nak pi) pastu tetiba akak aku cakap nak ajak angah, n bujang ( amir terpaksa ajak).. pasal budak bujang nih boley jd balaci pengangkat barang..tetiba bujang lak tak nak pegi pasal dah da rancangan lain.. aku lak dah termasuk duit utk dia sekali terpaksala kensel.. nasib dapat refund balik.. pastu dihujung rancangan bole azi lak tak jd pegi.. sakit tul hati aku.. dah sah sebelum nih dia gak yang gila menyuruh aku carik tpt la, suruh urus itu ini last last dia lak yang tak pegi tak ke sakit nama nye tu..kene lak ajak yah n laki dia.. kesian gak kat dato k tu.. paasal takde baju sgt.. bukan rancang nak pegi kan.. dah terpaksa pakai ala kadar je.. tapi tengok la nnt camne ..hope fully everything will be okay..hopefully ada byk mende bole buat kat sana.. hopefully it a worth vacation..





2 ulasan:

☺NurulZulkifli☺ berkata...

finally, it just fine!!!

Yard_dean Apple berkata...

okey la takde rasa menyesal ke hape